Q U E E N ♡
About;
What's Happening?

1 2 3 4

Shout here;
Talk to much

Archive;
Preview Old Post

Credit;
The Cretive!

© 2013 - Full Template by Arrien Amani and someone help me is Mayra and Inficon . Edit by Shahirah.

Ini Pesanannya
Friday, 29 July 2011 | 2 Comments

Hyeee ^,^

Kita selalu dengar cita-cita atau impian yang diperkatakan ,
sama ada dari kawan kita atau dari orang lain .
Malah tanpa usaha kita tak akan berjaya . Tanpa usaha kita tidak akan dapat mencapai impian kita .
Ibu Shira selaluu berpesan , biarlah hidup ini susah dulu , lepas tu nak bersenang itu kemudian .

Kalau kita senang dulu tak syokk . Biar kita susah dahulu . Cari pengalaman, bukan semua orang boleh hidup senang tanpa usaha kan ? Hidup ini banyak cabang , hidup tak boleh senang sangat . Kalau senang sikit lama kelamaan jadi pemalas . Maklumlah , zaman dah moden ! 

Usaha , usaha , usaha !!!
Datok Datin yang kat luar tu , semuanya dulu susah . Sekarang diorang senang sebab diorang usaha .
Kadang-kadang orang akan jelous dengan apa yang kita ada betul tak ?
Buat apa nak jelous , itu lar . Dulu oang suruh belajar tak nak belajar pandai-pandai . Tengok sekarang dah susah . Haaaa , itu orang yang bersenang dahulu bersusah kemudian .
Blogger nak ke jadi macam tu ? 
Hahaha , kalau shira lah kan ? Shira nak jadi macam Amalina .
Blogger kenal Amalina ? Pelajar yang pandai tu . 
Dia pun usaha jugak , kalau dia tak usaha dia tak akan jadi pandai punya . 
Shira pun nak jadi pandai macam dia , 8 Ogos ini shira ada Exam .blogger doakan shira yee . 
Atau Perdana Menteri kita , (Datuk saya, haha) Mahathir Mohammad : )
Susah payah membangunkan dan memajukan Malaysia .
Tokoh yang sangat tekun .

Jadi , itulah pesan Ibu yang membawa erti yang penuh makna walaupun cuma Sepatah ayat .
" Bersusah-susah dahulu , bersenag-senang kemudian ".


PASTFUTURE


Blogger hani said...

betul3x..usaha tangga kejayaan..:D

 
Blogger Shira Nur said...

@hani
HAHA :)